Padlegleden er et nylig startet selskap lokalisert i Kristiansand. Bak selskapet finner vi Hakeem Teland. Hakeem tilbyr padlekurs til allmenheten, etter å selv hatt tilbragt tusenvis av timer og kilometer i sin egen kajakk.
Vi la først merke til Hakeem gjennom LinkedIn. Her var han aktiv, og deltok på radioer og intervjuer. Én ting var åpenbart, han tilbød noe som mange likte. Det var derfor en no-brainer for oss å kontakte han: Vi ville jobbe med han.
Hakeem og Curve.no startet samarbeidet sitt i starten av Juli. Dette var starten på et 6-uker-langt prosjekt hvor vi skulle bistå han med annonsering for padlekurs.
Alt startet med omfattende møter og strategiutvikling for å kartlegge hvorfor kundene hans velger å dra på padlekurs. Mestringsfølelse og sosial sammenkomst var store motivasjoner.
Deretter utforsket vi hva som holdt kundene hans tilbake fra å kjøpe. Frykt om vanskelige kurs, kaldt vann og skumle kajakker var gjengangere. Dette var viktig å kartlegge, og enda viktigere å dekke i annonseteksten vi senere skrev for han.
Annonser
Annonsene ble kjørt på Facebook og Instagram. Vi lagde to kampanjer, bedriftskurs og introduksjonskurs for kajakk (padlekurs).
Innad hver kampanje testet vi video vs bilde, målgrupper, plasseringer og annonseinnhold. Som et resultat av dette kunne vi etter en måned sitte med bedre annonser enn dag 1.
Under har vi vedlagt en av annonsene vi produserte for padlekurs. Vi har fremhevet det sosiale, læringen, kompetansen og erfaringen til instruktøren, og faktumet at man får våttkort. Våttkort er et bevis du trenger for å leie kajakk over hele Norge.
Rapportering
Vi er det første byrået som har bistått Hakeem med annonser. Tidligere har han jobbet med leverandører innenfor webdesign, som hadde medført uheldige opplevelser. Derfor var det viktig for oss å rapportere grundig til Hakeem, og skape gode relasjoner.
På en ukentlig basis satte vi opp A/B tester og gjorde tweaks på annonser, og med dette sender vi Loom-videoer og skriftlige oppfølginger på endringer og optimaliseringer.
Referansevideo fra Hakeem Teland, Innehaver av Padlegleden.
I hele sommer har jeg hatt kurs, guidet turer og kajakk utleie Jeg har hatt mye og gjøre, og ikke hatt tid til å sette meg inn i Facebook annonser selv. Derfor har jeg engasjert Curve til å kjøre mine annonser, som har funket veldig bra. Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter som viste pågangsmot, som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg har fått mye pågang på landingsiden min og kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.