Svendsen Realfag

Kunde
Svendsen Realfag

Bransje
Privat undervisning

Tjenester
Landingssider, SEO, tekstforfatting og webdesign

Tidsperiode
August 2023

Svendsen Realfag tilbyr privat undervisning på nett i en mengde ulike fag, alt fra fluidmekanikk for høyere utdanning til matematikk for barneskolen.

I august og september har Svendsen Realfag fokus på å fremme «Mestringsfølelse garantert til skolestart»-kampanjen og trengte av den grunn 2 spesialiserte landingssider.

Disse har som formål å ta imot og konvertere trafikk generert fra Google Ads rettet mot foreldre som har barn som sliter med matte på skolen.

Formålet med landingssidene

En landingsside har 1 mål: konvertere en besøkende til en betalende kunde eller en lead. Den mest effektive måte å gjøre dette på er ved å svare på alle spørsmål som den besøkende kan ha. Dette kan man gjøre ved å lage en liste over alle spørsmål som en potensiell kunde kan ha. Alt fra «Hva er Svendsen Realfag?» til «hvordan kansellerer jeg en time?».

En slik liste gir oss full kontroll over hvilken informasjon som skal presenteres på siden, men sier ingenting om hvordan den skal presenteres. Dette er grunnen til at vi lagde 2 landingssider.

Utforming og presentasjon av informasjon har generelle rettningslinjer, men er som regel veldig individuelt for hver bedrift. Derfor er det beste man kan gjøre å prøve seg frem. Vi lagde 2 ulike landingssider som presenterer den samme informasjonen på forskjellige måter og oppfordrer til forskjellige handlinger. Dette lar oss sende halvparten av trafikken fra Google Ads til landingsside 1 og halvparten til landingsside 2 for å finne ut av hvilken som konverterer best.

Fremgangsmåten

Den helt tekniske fremgangsmåten ser slik ut:

  1. Vi lagde en grunnleggende struktur av landingssidene i Miro.
  2. Vi lagde et utkast av landingsside 1 i WordPress (nettsidebyggeren til Svendsen Realfag).
  3. Vi fikk tilbakemelding fra Svendsen Realfag og finpusset landingsside 1.
  4. Med en bedre forståelse av hva Svendsen Realfag ønsker fullfører vi landingsside 1 og 2 og finpusser basert på noen få tilbakemeldinger.
  5. Leveranse. Begge landingssidene overleveres og er klare for bruk.

Tekstforfatting

En av de viktiste aspektene av en landingsside er hvordan du snakker og presenterer deg selv, også kalt «tone of voice». Formålet med landingssidene er å understreke problemene foreldre har og potensielt kommer til å ha i fremtiden hvis de ikke tilrettelegger for at barnet deres blir bedre i matte, og dette ble gjort ved hjelp av en tone of voice som virker både forståelsesfull og autoritær.

Resultat

Vi venter på mer data fra Google Ads før vi kan trekke konklusjoner angående effektiviteten til landingssidene ved betalt annonsering, men her er et direkte sitat fra daglig leder i Svendsen Realfag, Andreas Svendsen:

Sendte landingssiden til 1 lead som ønsket mer info igår. [Han sa] «Dette ser veldig bra ut. Vi går for opplegget deres med en time i uken». Første lead som har booket uten å snakke i telefon med meg først!

Videoanmeldelse


Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette for meg, er blitt at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads til den som konverterer leads, som treffer mitt publikum og gjør at jeg kan hjelpe flest mulig med tjenesten vi tilbyr i Svendsen Realfag.

Er du seriøs med ditt firma og har lyst til å utvide, bli større, treffe en større målgruppe, da kan jeg virkelig anbefale å investere pengene dine i Curve.

– Andreas Svendsen, daglig leder i Svendsen Realfag

Andre prosjekter

Padlegleden

SEO, webutvikling, annonsering, konverterings-optimalisering, design