Innføring i markedsføring.Tradisjonell markedsføring.Digital markedsføring.Inngående markedsføring.Utgående markedsføring.Content Marketing.Sosiale medier markedsføring.E-postmarkedsføring.SEOAndre former for markedsføring
Innføring i markedsføring
Før vi dykker inn i de forskjellige typene markedsføring, la oss først definere hva vi mener med markedsføring. Markedsføring refererer til prosessen med å kommunisere verdienvår produkter eller tjenester til kundene våre for å oppmuntre dem til å kjøpe. Det gjør vi ved å identifisere, forstå og tilfredsstille kundenes behov og ønsker.
Tradisjonell markedsføring
Tradisjonell markedsføring henviser til enhver type markedsføring som ikke er online. Dette kan omfatte alt fra printannonsering i aviser og magasiner, til TV-reklame, radio, brosjyrer, direktemarkedsføring (f.eks. Postomdelte brosjyrer), og utendørs reklame som plakater og billboards.
Digital markedsføring
Digital markedsføring refererer til enhver markedsføringsaktivitet som utføres online. Dette inkluderer en rekke teknikker og plattformer, inkludert søkemotoroptimalisering (SEO), betalte søk (PPC), sosiale medier markedsføring, innholdsmarkedsføring, e-postmarkedsføring, og mer.
Inngående markedsføring
Inngående markedsføring er en markedsføringsstrategi som fokuserer på å tiltrekke kunder ved å tilby verdifullt innhold og erfaringer som er tilpasset dem. Istedenfor å dytte produkter og tjenester på kunder, prøver inngående markedsføring å etablere en relasjon med dem og møte dem hvor de er.
Utgående markedsføring
Utgående markedsføring er mer tradisjonell og direkte form for markedsføring, hvor selskapet initierer samtalen om produktet eller tjenesten. Det innebærer ofte å avbryte potensielle kunder med salgsbrev, telefonsalg, reklame på TV og radio, etc.
Content Marketing
Content marketing er en markedsføringsstrategi som fokuserer på å lage og distribuere verdifullt, relevant og konsistent innhold for å tiltrekke og beholde en tydelig definert målgruppe – og, til slutt, å drive lønnsom kundehandling.
Sosiale medier markedsføring
Sosiale medier markedsføring er bruken av sosiale medier plattformer og nettsteder for å markedsføre et produkt eller en tjeneste. Det innebærer å skape og dele innhold på sosiale medier nettverk for å oppnå markedsføring og merkevare mål.
E-postmarkedsføring
E-postmarkedsføring er en form for direkte markedsføring som bruker e-post for å fremme produkter eller tjenester. Det kan hjelpe med å lage lojalitet, tillit, eller merkevarebevissthet.
SEO
Søkemotoroptimalisering (SEO) er prosessen med å påvirke online synlighet av en nettside eller en webside i en søkemotor sin naturlige eller ubetalte (organiske) søkeresultater.
Andre former for markedsføring
Utover ovennevnte former for markedsføring, finnes det mange flere spesialiserte former for markedsføring som influencer markedsføring, affiliate markedsføring, virale markedsføring, osv. Valg av markedsføringstype avhenger stort sett av virksomhetens målsetting, målgruppe og ressurser.For mer informasjon om de forskjellige typene markedsføring, eller for å finne ut hvordan vi på Curve.no kan hjelpe din bedrift med å maksimere potensialet av din markedsføringsinnsats, kan du kontakte oss i dag.