## Trender på sosiale medier 2023: En omfattende guide fra Curve.no
Velkommen til et dypdykk i hvilke trender vi hos Curve.no tror vil prege sosiale medier i 2023. Som eksperter innen digital markedsføring, med et spesifikt fokus på lønnsomhet, har vi oppnådd resultater for over 130 selskaper. Vi er i frontlinjen for å vurdere hvordan disse plattformene utvikler seg.Og nå ønsker vi å dele vår innsikt med deg.Gjennom denne kunnskapsrike artikkelen gir vi deg ikke bare det beste vi har av prognoser og spådommer, men også smarte og hjelpende tiltak du kan ta i bruk. Ta deg en kopp kaffe, sett deg godt til rette og forbered deg på å få et unikt innblikk i fremtiden til sosiale medier!
Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) tar av
En av de mest spådde trendene for 2023 er den økende integrasjonen av VR og AR-teknologi i sosiale medier. Med utviklingen av sofistikert VR- og AR-utstyr, spår vi at bedrifter vil søke å utnytte disse teknologiene for å gi brukerne en mer engasjerende, interaktiv og fordypende opplevelse.
Et eksempel på hjelpende tiltak:
Hvis du driver med netthandel, takk å bruke AR til å la kundene prøve produktene dine gjennom skjermen før kjøp. Dette kan potensielt redusere antall returer, samtidig som du forbedrer brukeropplevelsen din. Snapchat har allerede introdusert en funksjon som lar brukerne prøve makeup og solbriller gjennom appen. Vi vil se mer av dette i fremtiden.
Personifisering blir enda viktigere
En annen trend vi ser for fremtiden er behovet for høyere grad av personifisering. Sosiale medier brukere forventer nå mer enn noensinne at innholdet de ser er skreddersydd for dem. Facebook, Instagram og TikTok har allerede sett en økning i popularitet av deres personlige kurasjon funksjoner, og vi forventer at dette bare vil fortsette å vokse.
Eksempel på et hjelpende tiltak:
Lag en detaljert kjøperpersona og bruk den til å guide din sosiale medier markedsføring. Inkluder spesifikke detaljer som alder, kjønn, interesser, arbeidsplasser, og livsstil valg. Jo mer detaljert din persona er, jo mer sannsynlig vil du nå din ideelle målgruppe på sosiale medier.Ha i bakhodet at disse trendene er fremskrivninger, og endringer kan skje raskt på sosiale medier. Alle bedrifter bør holde øynene åpne og ikke nøl med å være kreative og sette nye trender. Men med dette i bagasjen, er du godt rustet for et nytt og spennende år på sosiale medier. Lykke til!Det er viktig å holde seg oppdatert i den raskt skiftende verdenen av digitale plattformer. Curve.no er din guide og partner i den digitale reisen som er markedsføring. Med vår 30 dagers gratis prøveperiode kan du se hvordan vi kan hjelpe deg med å forvandle din digitale markedsføringsstrategi.