KUNDECASE
Vi hjalp ASK Privatist doble annonsesalg
Vi hjalp ASK Privatist doble annonsesalg
ASK Privatist er nå Norges største nettskole for privatister. De vokser i et marked som stagnerer: De tar altså aggressivt markedsandeler fra de store aktørene. Gikk fra klikk-optimaliserte annonser til målbar ROAS og årlig vekst.
ASK Privatist er nå Norges største nettskole for privatister. De vokser i et marked som stagnerer: De tar altså aggressivt markedsandeler fra de store aktørene. Gikk fra klikk-optimaliserte annonser til målbar ROAS og årlig vekst.
245% høyere
CTR
+2150% økt
målbar ROAS
+2150% økt
målbar ROAS
AOV på
+10,000kr
AOV på
+10,000kr
245% høyere
CTR
+2150% økt
målbar ROAS
AOV på
+10,000kr
UTFORDRINGEN
Alt funket utenom annonsene…
ASK Privatist vokser år over år selv om konkurrenter stagnerer. Det er imponerende! Men, på den andre siden følte de seg ikke 100% fornøyd med byrået sitt på sosiale medier annonsering. Det er hvor vi kom inn med mål om å skape enda større vekst gjennom å løse denne flaskehalsen.
ASK Privatist vokser år over år selv om konkurrenter stagnerer. Det er imponerende! Men, på den andre siden følte de seg ikke 100% fornøyd med byrået sitt på sosiale medier annonsering.
målet
Få mer ut av annonsebudsjettet
Få mer ut av annonsebudsjettet
De ønsket så klart flere salg og kunder til hver opptaksperiode blant privatister. Dette målet kunne vi måle i ROI på annonsebudsjettet. De gikk fra et gammeldags klikk-oppsett til å ha annonser som gjenspeiler hele kundereisen, noe som bidrar til fullstendig og forutisgbar vekst gjennom annonser.
De ønsket så klart flere salg og kunder til hver opptaksperiode blant privatister. Dette målet kunne vi måle i ROI på annonsebudsjettet. De gikk fra et gammeldags klikk-oppsett til å ha annonser som gjenspeiler hele kundereisen, noe som bidrar til fullstendig og forutisgbar vekst gjennom annonser.
løsningen
Slik løste vi casen
Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.
Steg #1
Grundig onboarding
ASK Privatist ønsket et langsiktig samarbeid. Vi startet med en grundig onboarding bestående av intervjuer, analyser og workshops med kunden.
Steg #2
Nye tester som økte CTR med +200%
Vi lanserte test av grafikk og tekst, som økte CTR fra 0.4% til 1.4%. Dette beviste at metoden vår fungerte.
Kun på 14 dager har kunden fått 200% mer engasjerende annonser, selv med samme målgruppe og annonsemål. Annonsene ble rett og slett bare tatt bedre i mot av målgruppen.
Som et resultat ble det laget 222 annonser som ble testet over tid!
Steg #2
Nye tester som økte CTR med +200%
Vi lanserte test av grafikk og tekst, som økte CTR fra 0.4% til 1.4%. Dette beviste at metoden vår fungerte.
Kun på 14 dager har kunden fått 200% mer engasjerende annonser, selv med samme målgruppe og annonsemål. Annonsene ble rett og slett bare tatt bedre i mot av målgruppen.
Som et resultat ble det laget 222 annonser som ble testet over tid!
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når vi hadde en pulje med fungerende annonser skalerer vi det i en Fordel+ Shoppingkampanje, som er Meta sin strømlinjede måte å skalere på. Alle annonser går i ett annonsesett hvor publikummet bestemmes av Meta. Algoritmen for målretting er det absolutt beste i denne kampanjetypen.
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når vi hadde en pulje med fungerende annonser skalerer vi det i en Fordel+ Shoppingkampanje, som er Meta sin strømlinjede måte å skalere på. Alle annonser går i ett annonsesett hvor publikummet bestemmes av Meta. Algoritmen for målretting er det absolutt beste i denne kampanjetypen.
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når vi hadde en pulje med fungerende annonser skalerer vi det i en Fordel+ Shoppingkampanje, som er Meta sin strømlinjede måte å skalere på. Alle annonser går i ett annonsesett hvor publikummet bestemmes av Meta. Algoritmen for målretting er det absolutt beste i denne kampanjetypen.
Steg #4
Retargeting som svarer innvendinger
ASK Privatist er Norges største privatistskole på nett, og det medfører at en stor del av målgruppen deres allerede vet hvem de er. De er "product aware", og hvis ikke er de "solution aware" = de kjenner til at en privatistskole kan være løsningen for å få vitnemål.
Når denne store målgruppen blir mer og mer kjent med ASK Privaitst, vil det naturligvis dukke opp spørsmål.
Ett av de spørsmålene vil være "Hvorfor koster det så mye mindre?" – og spørsmålet svares på i en annonse, som du kan se under.
Og selv etter noen har fått det logiske svaret på spørsmålet, vil de fortsatt være usikker på om det da funker? Om det er billig, er det ikke dårlig, da?
Nei, da lager vi annonser som viser til studier gjort innad ASK, som viser at hver tredje privatist hos ASK, fikk 6!
Utløsende innhold som dette vil bidra til at vi henter inn en større del av markedet.
RESULTATET
Fra 0,2 til 4.5 i ROAS
Rekordhøy omsetning
Rekordhøy omsetning
200+ salg til en gjennomsnittlig ordreverdi på +10 000 NOK
Ukentlig rapportering hver mandag og aktiv deltakelse i den overordnede markedsføringen
ASK Privatist har funnet en byråpartner som leverer for Facebook, Instagram og Snapchat
200+ salg til en gjennomsnittlig ordreverdi på +10 000 NOK
Ukentlig rapportering hver mandag og aktiv deltakelse i den overordnede markedsføringen
ASK Privatist har funnet en byråpartner som leverer for Facebook, Instagram og Snapchat
200+ salg til en gjennomsnittlig ordreverdi på +10 000 NOK
Ukentlig rapportering hver mandag og aktiv deltakelse i den overordnede markedsføringen
ASK Privatist har funnet en byråpartner som leverer for Facebook, Instagram og Snapchat
Vi har blitt omtalt i:
Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?
Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.