KUNDECASE

Utvendig Renhold vokser 100% årlig med oss

Med kontorer over hele sørlige del av Norge har Utvendig Renhold vokst med 100% år over år i samarbeid med oss. Vi har optimalisert annonseringen på Meta og Google for å skape så mange henvendelser som mulig.

223kr til 144kr CPL
223kr til 144kr CPL
133,000kr til
3,4MNOK
omsetning
133,000kr til
3,4MNOK
omsetning
ROI på 26X
ROI på 26X
223kr til 144kr
CPL
133,000kr til
3,4MNOK
omsetning
ROI på 26X

UTFORDRINGEN

Hadde ikke tid til å styre alt selv

Gründeren av Utvendig Renhold, Jonathan Røthe, er en en eksepsjonell gründer og markedsfører. Han skalerte annonsene til over 100,000kr/mnd i forbruk. Han traff glasstaket på 220kr CPL. Det var hvor vi kom inn med mål om å redusere CPL og dermed få flere leads og kunder.

målet

Redusere CPL fra 220kr

Veldig enkelt: Når du reduserer kostnad per lead, får du flere leads. Det er vår jobb. Som et resultat skal man få høyere omsetning, ettersom du får flere kunder. Her brenner dog mange seg, ettersom de får leads av lav kvalitet. Målet inkluderte også at leadskvalitet holdt seg høy, noe den gjorde, bare i langt større volum.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Overførte vinnere til bedre oppsett

Det var allerede noen annonser som funket fint, med tanke på budskap og målgruppe. Vi flyttet de til et bedre oppsett i annonsekontoen og det førte til umiddelbart flere leads.

Vi er store tilhengere av å ta tak i lavthengende frukter tidlig i samarbeid, for å skape umiddelbar verdi som gir økt omsetning.

Og starten på samarbeidet kunne ikke gått noe bedre. Kostnaden per lead (CPL) gikk fra 223kr (1. april) til 144kr (20. april.)

Steg #2

Lanserte nye tester som funket bedre

Vi ville deretter teste nye vinkler som har sjansen til å selge enda bedre. Det gjorde de. Etter å ha gravd dypt i kommentarer, anmeldelser og forumer, klarte vi å forstå hvorfor kunder kjøpte tjenester hos Utvendig Renhold.

Vi gjennomførte analyse av selskapets marked, konkurranse, kunder, tjenester og tilbud.

Fra å lese gjennom forumer, anmeldelser og se på andre suksesshistorier i bransjen, klarte vi å lansere en "Golden Bear" test hvor vi testet 10 forskjellige utsagn.

For takvask tjenesten testet vi eksempelvis utsagn som "taket ble som nytt", "taket har aldri sett bedre ut" osv, for å se hvordan vi kunne få message-market-fit.

Message-market-fit har du når budskapet ditt appellerer med markedet. Du ønsker å bruke et språk som markedet ditt bruker.

Her kan du se alle bildene vi har testet:

Steg #2

Lanserte nye tester som funket bedre

Vi ville deretter teste nye vinkler som har sjansen til å selge enda bedre. Det gjorde de. Etter å ha gravd dypt i kommentarer, anmeldelser og forumer, klarte vi å forstå hvorfor kunder kjøpte tjenester hos Utvendig Renhold.

Vi gjennomførte analyse av selskapets marked, konkurranse, kunder, tjenester og tilbud.

Fra å lese gjennom forumer, anmeldelser og se på andre suksesshistorier i bransjen, klarte vi å lansere en "Golden Bear" test hvor vi testet 10 forskjellige utsagn.

For takvask tjenesten testet vi eksempelvis utsagn som "taket ble som nytt", "taket har aldri sett bedre ut" osv, for å se hvordan vi kunne få message-market-fit.

Message-market-fit har du når budskapet ditt appellerer med markedet. Du ønsker å bruke et språk som markedet ditt bruker.

Her kan du se alle bildene vi har testet:

Steg #3

Skalerer lokasjonene individuelt

Enkelte lokasjoner har rapportert over 100% vekst fra 2023. Jobben vår er å hjelpe hver lokasjon få kunder.

Vi er på ballen hver uke for å jobbe mot dette målet.

Steg #3

Skalerer lokasjonene individuelt

Enkelte lokasjoner har rapportert over 100% vekst fra 2023. Jobben vår er å hjelpe hver lokasjon få kunder.

Vi er på ballen hver uke for å jobbe mot dette målet.

Steg #3

Skalerer lokasjonene individuelt

Enkelte lokasjoner har rapportert over 100% vekst fra 2023. Jobben vår er å hjelpe hver lokasjon få kunder.

Vi er på ballen hver uke for å jobbe mot dette målet.

RESULTATET

Reell ROI på 22x

Rekordhøy omsetning

Rekordhøy omsetning

For hver krone som brukes på reklame får de 22kr tilbake. Og dette er ikke bare i ads manager, dette er i relle penger som lander på kontoen til Utvendig Renhold. Mange byråer rapporterer en ureell høy ROI/ROAS. Her kommer tallene rett fra kunden selv, og er til å stole på.

For hver krone som brukes på reklame får de 22kr tilbake. Og dette er ikke bare i ads manager, dette er i relle penger som lander på kontoen til Utvendig Renhold. Mange byråer rapporterer en ureell høy ROI/ROAS. Her kommer tallene rett fra kunden selv, og er til å stole på.

For hver krone som brukes på reklame får de 22kr tilbake. Og dette er ikke bare i ads manager, dette er i relle penger som lander på kontoen til Utvendig Renhold. Mange byråer rapporterer en ureell høy ROI/ROAS. Her kommer tallene rett fra kunden selv, og er til å stole på.

hør det fra kunden

Koden på markedsføring er KNEKT

– Jonathan Røthe

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.