KUNDECASE
Utvendig Renhold vokser 100% årlig med oss
Med kontorer over hele sørlige del av Norge har Utvendig Renhold vokst med 100% år over år i samarbeid med oss. Vi har optimalisert annonseringen på Meta og Google for å skape så mange henvendelser som mulig.
UTFORDRINGEN
Hadde ikke tid til å styre alt selv
Gründeren av Utvendig Renhold, Jonathan Røthe, er en en eksepsjonell gründer og markedsfører. Han skalerte annonsene til over 100,000kr/mnd i forbruk. Han traff glasstaket på 220kr CPL. Det var hvor vi kom inn med mål om å redusere CPL og dermed få flere leads og kunder.
målet
Redusere CPL fra 220kr
Veldig enkelt: Når du reduserer kostnad per lead, får du flere leads. Det er vår jobb. Som et resultat skal man få høyere omsetning, ettersom du får flere kunder. Her brenner dog mange seg, ettersom de får leads av lav kvalitet. Målet inkluderte også at leadskvalitet holdt seg høy, noe den gjorde, bare i langt større volum.
løsningen
Slik løste vi casen
Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.
Steg #1
Overførte vinnere til bedre oppsett
Det var allerede noen annonser som funket fint, med tanke på budskap og målgruppe. Vi flyttet de til et bedre oppsett i annonsekontoen og det førte til umiddelbart flere leads.
Vi er store tilhengere av å ta tak i lavthengende frukter tidlig i samarbeid, for å skape umiddelbar verdi som gir økt omsetning.
Og starten på samarbeidet kunne ikke gått noe bedre. Kostnaden per lead (CPL) gikk fra 223kr (1. april) til 144kr (20. april.)
RESULTATET
hør det fra kunden
Koden på markedsføring er KNEKT
– Jonathan Røthe
Vi har blitt omtalt i:
Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?
Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.