Gå tilbake
Kindly: LinkedIn annonser for B2B leads
Les om hvordan vi bistod Kindly med LinkedIn annonsering
LinkedIn ads og landingside
20. april 2024
Alex Andreessen
Annonsering og webdesign
Kindly er chatbotten du ser på siden til Elkjøp og Norwegian (per april 2024) og er et skandinavisk tekselskap med en imponerende vekst.
Da vi ble kjent med Kindly hadde de et mål om å bli bedre kjent med LinkedIn som en plattform å annonsere på.
Test, test og mer test
Vi testet:
Bilde
Inngangsvinkler
Publikum og målretting
Tekstvarianter
Og satt etter en måned igjen med en annonse langt bedre enn hva vi først lagde. Det er effekten av testing.
Og noen LinkedIn annonse tips:
Noen umiddelbare ting vi gjorde var f.eks:
Vi slo av Maksimal levering og valgte kun manuell budgivning, ettersom dette fortsatt ga et godt volum klikk for billigere penge
Vi startet med å teste målretninger og så gikk vi hardt ned på det som funket best
Strategi
Vi satt opp fire kampanjer mot forskjellige målgrupper:
Customer Service Manager / Head of Support
IT-beslutningstakere
Lookalike (LAL)
Retargeting
Kampanjene inneholder identiske annonser, slik at vi kan avgjøre hvilken som presterer best.
Med annonsene ønsker vi å dra nytte av Kindly sine tidligere testimonials samtidig som vi vektlegger fordelene med chatbotten. Innad hver kampanje finnes to annonser som konkurrerer. Den beste annonsen vil vi kunne kåre etter noen uker.
Destinasjon: Landingside som vi også lagde for Kindly
Kampanje 1
Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)
Stilling: Customer Service Manager / Head of Support
Hvor: Norden + BeNeLux + UK
Startbud: 3$
2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:
Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider
Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser
Kampanje 2
Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)
**Stilling: **IT-beslutningstakere
Hvor: Norden + BeNeLux + UK
Startbud: 3$
2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:
Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider
Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser
Kampanje 3
Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)
Hvem: Lookalike (LAL)
Hvor: Norden + BeNeLux + UK
Bransje: Åpent
Startbud: 3$
2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:
Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider
Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser
Kampanje 4
Annonsetype: Sponsored content (bildeannonse)
Hvem: Nettsidebesøkere de siste 40 dagene som ikke har konvertert
Hvor: Norden + BeNeLux + UK
Bransje: Åpent
Startbud: 3$
2 ulike ads som A/B testes mot hverandre:
Pain point 1: FOMO for bedriften ved å ikke være tilgjengelige utenfor arbeidstider
Pain point 2 Tidligere negative chatbot-opplevelser
Hva med annonsene vi kjørte?
Samarbeidet varte til starten av april 2024 og vi kan se tilbake på masse lærdom og nyttige funn!
Lyst på lignende resultater?
Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.