KUNDECASE

KUNDECASE

Hvordan Birdieboss forvandlet uutnyttet potensial til 60% økt omsetning

Hvordan Birdieboss forvandlet uutnyttet potensial til 60% økt omsetning

59% økning i ROAS. 23% økning i spend. 44% økning i konverteringsrate. 61% vekst i omsetning år over år.

59% økning i ROAS. 23% økning i spend. 44% økning i konverteringsrate. 61% vekst i omsetning år over år.

61% vekst år over år
61% vekst år over år
59% økning i ROAS
59% økning i ROAS
UGC, kreativ strategi og performance marketing
UGC, kreativ strategi og performance marketing

61% vekst
år over år

59% økning
i ROAS

UGC, kreativ
strategi og
performance
marketing

UTFORDRINGEN

Flott produkt. Gjennomsnittlig tilbud & innhold.

Birdieboss er en golfbutikk som selger på nett i USA. De har alltid hatt et utvalg med gode produkter av høy kvalitet og mange returnerende kunder. Utfordringen til butikken var profitabel skalering av annonsene til en større målgruppe, forårsaket av tre grunner:

  1. En teknisk underpresterende annonsekonto.

  2. Ingen konsistent innholdsproduksjon til annonsering.

  3. Ikke-optimaliserte tilbud & prising av produktene.

Før Curve hadde Birdieboss prøvd flere byråer, og ingen klarte å knekke koden.

Birdieboss er en golfbutikk som selger på nett i USA. De har alltid hatt et utvalg med gode produkter av høy kvalitet og mange returnerende kunder. Utfordringen til butikken var profitabel skalering av annonsene til en større målgruppe, forårsaket av tre grunner:

  1. En teknisk underpresterende annonsekonto.

  2. Ingen konsistent innholdsproduksjon til annonsering.

  3. Ikke-optimaliserte tilbud & prising av produktene.

Før Curve hadde Birdieboss prøvd flere byråer, og ingen klarte å knekke koden.

MÅLET

MÅLET

MÅLET

Høyere omsetning, bedre marginer

Høyere omsetning, bedre marginer

Nicholas, gründeren av Birdieboss, ga oss én simpel oppgave: høyere omsetning i butikken med bedre marginer.

Nicholas, gründeren av Birdieboss, ga oss én simpel oppgave: høyere omsetning i butikken med bedre marginer.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Steg #1

Teknisk oppsett

Teknisk oppsett

Umiddelbart utførte vi en komplett rework av det tekniske oppsettet i Meta- og Google Ads-kontoene til Birdieboss.

På Meta introduserte vi CostCaps og bygde ut en komplett salgstrakt med fokus på generering av interesse (top-of-funnel), samt konvertering gjennom remarketing (bottom-of-funnel).

Over 50% av tidligere annonser ble skrudd av, da disse ikke presterte, og kontoen ble konsolidert til kun 4 kampanjer.

På Google skiftet mye av fokuset til Performance Max & segmentering av vinnende produktkategorier.

Umiddelbart utførte vi en komplett rework av det tekniske oppsettet i Meta- og Google Ads-kontoene til Birdieboss.

På Meta introduserte vi CostCaps og bygde ut en komplett salgstrakt med fokus på generering av interesse (top-of-funnel), samt konvertering gjennom remarketing (bottom-of-funnel).

Over 50% av tidligere annonser ble skrudd av, da disse ikke presterte, og kontoen ble konsolidert til kun 4 kampanjer.

På Google skiftet mye av fokuset til Performance Max & segmentering av vinnende produktkategorier.

Steg #2

Implementering av vår content-maskin.

Vi har utviklet en in-house content maskin som ble koblet på Birdieboss-casen med 1 klikk.

Denne maskinen, som består av en kreativ strateg, videoredigerer og grafisk designer, pumper ut 10+ nye annonser hver uke basert på en utrolig dyptgående forståelse av tallene bak tidligere vinnende annonser.

Steg #2

Implementering av vår content-maskin.

Vi har utviklet en in-house content maskin som ble koblet på Birdieboss-casen med 1 klikk.

Denne maskinen, som består av en kreativ strateg, videoredigerer og grafisk designer, pumper ut 10+ nye annonser hver uke basert på en utrolig dyptgående forståelse av tallene bak tidligere vinnende annonser.

Steg #3

Utvikling av en helt ny prismotor.

Sammen med kunden utviklet vi en helt ny prismotor som definerer når og hvordan vi endrer prisingen til produktene og tilbudene som er aktive på siden.

Ingen mer gjetting - kun harde, datadrevne beslutninger.

Steg #3

Utvikling av en helt ny prismotor.

Sammen med kunden utviklet vi en helt ny prismotor som definerer når og hvordan vi endrer prisingen til produktene og tilbudene som er aktive på siden.

Ingen mer gjetting - kun harde, datadrevne beslutninger.

Steg #3

Utvikling av en helt ny prismotor.

Sammen med kunden utviklet vi en helt ny prismotor som definerer når og hvordan vi endrer prisingen til produktene og tilbudene som er aktive på siden.

Ingen mer gjetting - kun harde, datadrevne beslutninger.

RESULTATET

59% økning i ROAS + 23% økning i spend = 61% økning i omsetning i butikken.

Alt dette har ført til en økning i spend og samtidig en dramatisk økning i profitabilitet. Butikken bruker ikke kun flere kroner på annonser, men hver kroner gir en høyere avkastning. Dette er kraften av en solid strategi for innholdsproduksjon og teknisk know-how i annonsekontoene

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

hør det fra kunden

"Amazing work so far guys. Really impressed."

– Nicholas, Gründer av Birdieboss

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.