KUNDECASE
Se hvordan CASPARA gikk fra 8 til 14 i ROAS
Se hvordan CASPARA gikk fra 8 til 14 i ROAS
Overtagelse fra tidligere byrå og umiddelbar forbedring i annonseresultater. Facebook, Instagram, Tiktok og Snapchat ads for en raskt voksende merkevare.
Overtagelse fra tidligere byrå og umiddelbar forbedring i annonseresultater. Facebook, Instagram, Tiktok og Snapchat ads for en raskt voksende merkevare.
ROAS, mai 2024:
8,4X
👇🏼
ROAS, august 2024:
14X
ROAS, mai 2024:
8,4X
👇🏼
ROAS, august 2024:
14X
+25%
NCROAS
+25%
NCROAS
+15%
nye kunder
+15%
nye kunder
ROAS, mai 2024:
8,4X
👇🏼
ROAS, august 2024:
14X
+25%
NCROAS
+15%
nye kunder
UTFORDRINGEN
Ble nedprioritert av byrået
Ble nedprioritert av byrået
De følte seg som "en av mange" hos byrået sitt. De trengte et byrå som kunne prøve noe nytt og spennende og bidra til veksten deres.
De følte seg som "en av mange" hos byrået sitt. De trengte et byrå som kunne prøve noe nytt og spennende og bidra til veksten deres.
målet
målet
Få mer lønnsomme annonser!
Få mer lønnsomme annonser!
Få mer lønnsomme annonser!
Nettbutikker trenger lønnsomme salg. Å kunne bruke 1 krone og få tilbake tilstrekkelig for å reinvestere i flere annonser, produkter, shoots, merkevare, eventer og lønninger. Uten det vokser man ikke.
Nettbutikker trenger lønnsomme salg. Å kunne bruke 1 krone og få tilbake tilstrekkelig for å reinvestere i flere annonser, produkter, shoots, merkevare, eventer og lønninger. Uten det vokser man ikke.
Nettbutikker trenger lønnsomme salg. Å kunne bruke 1 krone og få tilbake tilstrekkelig for å reinvestere i flere annonser, produkter, shoots, merkevare, eventer og lønninger. Uten det vokser man ikke.
løsningen
Slik løste vi casen
Slik løste vi casen
Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.
Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.
Steg #1
Forståelse av marked
Unge personer som kjøper klær er opptatt av status og influensere. Det påvirker stort hvordan vi snakker i annonsene og hva vi spiller på. Det er ikke snakk om problem/solution, men mye mer inspirasjon og "goals."
Steg #2
Testing av ulike budskap og vinkler
Vi begynte med å analysere markedet og finne vinnende vinkler og konsepter for å nå fram til målgruppen og få dem til å kjøpe.
Steg #2
Testing av ulike budskap og vinkler
Vi begynte med å analysere markedet og finne vinnende vinkler og konsepter for å nå fram til målgruppen og få dem til å kjøpe.
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.
Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.
Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.
Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.
Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.
Steg #3
Skalering av budsjett og salg
Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.
Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.
Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.
RESULTATET
8 til 14 i ROAS på 3 måneder
Rekordhøy omsetning
Rekordhøy omsetning
ROAS, mai: 8,19
ROAS, juni: 12,3
ROAS, juli: 9,5 (med skalert annonsespend)
ROAS, august: 14,03
ROAS, mai: 8,19
ROAS, juni: 12,3
ROAS, juli: 9,5 (med skalert annonsespend)
ROAS, august: 14,03
ROAS, mai: 8,19
ROAS, juni: 12,3
ROAS, juli: 9,5 (med skalert annonsespend)
ROAS, august: 14,03
ROAS økte fra mai måned, og omsetning steg. Sommeren var CASPARA sin første sommer som en merkevare, og de var usikker på hvordan resultater de kunne forvente seg.
De hadde en produktlansering av nye farger og en shorts-produktlinje, og der gikk salg over all forventning. De fikk rekordhøy omsetning.
Sommeren resulterte i høyere net-profit enn månedene januar, februar, april og mai!
Hettegensere er vanligvis produkter som det selges mest av i januar og februar (grunnet temperatur og bruk av varmt tøy) – men her har markedet bevist seg å fortsatt ville ha produktene på tross av varmere vær når sommeren kom.
ROAS økte fra mai måned, og omsetning steg. Sommeren var CASPARA sin første sommer som en merkevare, og de var usikker på hvordan resultater de kunne forvente seg.
De hadde en produktlansering av nye farger og en shorts-produktlinje, og der gikk salg over all forventning. De fikk rekordhøy omsetning.
Sommeren resulterte i høyere net-profit enn månedene januar, februar, april og mai!
Hettegensere er vanligvis produkter som det selges mest av i januar og februar (grunnet temperatur og bruk av varmt tøy) – men her har markedet bevist seg å fortsatt ville ha produktene på tross av varmere vær når sommeren kom.
ROAS økte fra mai måned, og omsetning steg. Sommeren var CASPARA sin første sommer som en merkevare, og de var usikker på hvordan resultater de kunne forvente seg.
De hadde en produktlansering av nye farger og en shorts-produktlinje, og der gikk salg over all forventning. De fikk rekordhøy omsetning.
Sommeren resulterte i høyere net-profit enn månedene januar, februar, april og mai!
Hettegensere er vanligvis produkter som det selges mest av i januar og februar (grunnet temperatur og bruk av varmt tøy) – men her har markedet bevist seg å fortsatt ville ha produktene på tross av varmere vær når sommeren kom.
Vi har blitt omtalt i:
Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?
Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.
Nyhetsbrev
©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.