KUNDECASE

KUNDECASE

981% økning i salg for Collagen Hund

981% økning i salg for Collagen Hund

Se hvordan UGC og performance-annonsering 9-doblet salget år over år med +600,000kr i månedlig ad spend.

Se hvordan UGC og performance-annonsering 9-doblet salget år over år med +600,000kr i månedlig ad spend.

981% økning i salg
981% økning i salg
700% økning i månedlig ad spend
700% økning i månedlig ad spend
UGC, Creative Strategy og Performance marketing
UGC, Creative Strategy og Performance marketing

1,500kr -> 11,000kr
daglig ad spend

500kr -> 300kr
CPA

Kreativ strategi og
annonsering

UTFORDRINGEN

Godt produkt, men klarte ikke skalere.

Godt produkt, men klarte ikke skalere.

Collagen for hund var elsket av tusenvis av kunder, men hadde ikke knekt koden på annonseringen. De prøvde flere ulike byråer uten å lykkes. De prøvde også å styre alt selv, uten hell.

Collagen for hund var elsket av tusenvis av kunder, men hadde ikke knekt koden på annonseringen. De prøvde flere ulike byråer uten å lykkes. De prøvde også å styre alt selv, uten hell.

Casen

Casen

Casen

Fast CPA-target, fritt budsjett.

Vi fikk umiddelbart høy tillit fra kunden og en klar, enkel beskjed. Finn ut hva som funker og skaler det så langt vi vil. Frihet i budsjett og skalering er drømmecasen vår, ettersom vi lever for performance og salg.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Kreativ strategi

Kreativ strategi er kunsten å finne annonsevinkler og måter å forme annonser på som fører til salg. Det er det store nye og hvor 91% av fokuset ditt som markedsfører bør ligge. Innebærer analyse, testing og iterasjon.

Med hjelp av dette klarte vi å finne annonsevinkler og formater som funker for Collagen for hund.

Steg #2

Nytt kampanje-oppsett

Det handler om å plassere annonsene dine i et optimalt oppsett.

Vi har toppkompetanse i byrået som har direkte kommunikasjon med utviklerne av algoritmen til Meta. Vi tester +10 annonser i uken i en enkel testkampanje før vi skalerte de gjennom best-practice.

Steg #2

Nytt kampanje-oppsett

Det handler om å plassere annonsene dine i et optimalt oppsett.

Vi har toppkompetanse i byrået som har direkte kommunikasjon med utviklerne av algoritmen til Meta. Vi tester +10 annonser i uken i en enkel testkampanje før vi skalerte de gjennom best-practice.

Steg #3

Aggressiv skalering

Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.

Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.

Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.

Steg #3

Aggressiv skalering

Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.

Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.

Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.

Steg #3

Aggressiv skalering

Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.

Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.

Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.

RESULTATET

300% økning i kundebase. 900% økning i salg fra ads. 700% økning i budsjett.

Rekordhøy omsetning

Rekordhøy omsetning

Et ord fra gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Collagen for Hund og utallige andre bedrifter skalere.

Når vi finner én vinkel som funker, kjører vi den gjennom 12 ulike annonsekonsepter – og bygger kampanjer algoritmen faktisk vil levere. Dette gir både lavere kostnader og høyere volum.

Et ord fra gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Collagen for Hund og utallige andre bedrifter skalere.

Når vi finner én vinkel som funker, kjører vi den gjennom 12 ulike annonsekonsepter – og bygger kampanjer algoritmen faktisk vil levere. Dette gir både lavere kostnader og høyere volum.

Et ord fra gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Collagen for Hund og utallige andre bedrifter skalere.

Når vi finner én vinkel som funker, kjører vi den gjennom 12 ulike annonsekonsepter – og bygger kampanjer algoritmen faktisk vil levere. Dette gir både lavere kostnader og høyere volum.

hør det fra kunden

"Ny salgsrekord!"

– Andreas Meyer, Head of Operations

Se vårt Live Webinar på Collagen Hund casen her, tidligere presentert for 431 deltakere på LinkedIn Live:

Se vårt Live Webinar på Collagen Hund casen her, tidligere presentert for 431 deltakere på LinkedIn Live:
Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.