KUNDECASE

Analyseprosjekt for Domino's Pizza

Analyseprosjekt for Domino's Pizza

En analyse som viser flaskehalser som kan føre til 75% flere salg. Analyse av annonsekonto på Facebook og Instagram. Enkeltstående prosjekt for Norges største pizzakjede.

En analyse som viser flaskehalser som kan føre til 75% flere salg. Analyse av annonsekonto på Facebook og Instagram. Enkeltstående prosjekt for Norges største pizzakjede.

Funn som kan føre til
75% flere salg
Funn som
kan føre til
75% flere salg
Avdekket feil
i algoritmen
Avdekket feil
i algoritmen
Meta Ads
Meta Ads
Funn som kan
føre til
75% flere salg
Avdekket feil
i algoritmen
Meta Ads

UTFORDRINGEN

Løse flaskehalser i teknisk oppsett

Hva kan gjøres bedre? Hva kan tweakes? Hva bør vi gjøre/ ikke gjøre?

målet

målet

Finne flaskehalser i annonsene

Finne flaskehalser i annonsene

Domino's Pizza ønsket å få en teknisk gjennomgang av annonseoppsettet sitt og finne ut hva de kan gjøre for å få enda bedre resultater.

Domino's Pizza ønsket å få en teknisk gjennomgang av annonseoppsettet sitt og finne ut hva de kan gjøre for å få enda bedre resultater.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Analyser av marked

Det første steget mot vellykket markedsføring er et produkt som løser et reelt problem.

Vi trengte først en forståelse av hvem målgruppen var, slik at vi kunne gi våre innspill på det annonsetekniske. Når de fram i dag? Snakker dere om rett ting? Går budskapet over hodet til kundene?

Steg #2

Annonsekonto analyse

Vi analyserte annonsekontoen og fant flere flaskehalser og muligheter.

Steg #2

Annonsekonto analyse

Vi analyserte annonsekontoen og fant flere flaskehalser og muligheter.

Steg #3

Funn

Publikummet var feil iht hvem som faktisk kjøpte pizza, samt at annonsene brukte mer budsjett på morgenkvisten enn om ettermiddagen når kundene faktisk handler pizza!

Steg #3

Funn

Publikummet var feil iht hvem som faktisk kjøpte pizza, samt at annonsene brukte mer budsjett på morgenkvisten enn om ettermiddagen når kundene faktisk handler pizza!

Steg #3

Funn

Publikummet var feil iht hvem som faktisk kjøpte pizza, samt at annonsene brukte mer budsjett på morgenkvisten enn om ettermiddagen når kundene faktisk handler pizza!

RESULTATET

Fant flaskehalser som holdt 75% av salg igjen

Rekordhøy omsetning

Rekordhøy omsetning

Når tror du denne pizzasultne befolkningen er sulten etter pizza?

Alternativ 1: Morgengryen, klokken 10:00

Alternativ 2: Kvelden, klokken 19-20:00

Vi stemmer alternativ 2: på kvelden.

Og det var nettopp hva tallene fortalte oss også. Tusenvis av prosent i forskjell i antall bestillinger.

Og det som overrasket oss: Meta plasserte MEST BUDSJETT PÅ MORGENEN. Budgivningen gikk opp, algoritmen bare klarte ikke å fatte hvorfor ingen kjøpte? Penger sløst.

Hva kan man gjøre med dette? Aktiver totalbudsjett og deretter tidsplanlegging av annonser.

Resultatet kan bli mange salg ekstra per dag for 0kr ekstra.

Når tror du denne pizzasultne befolkningen er sulten etter pizza?

Alternativ 1: Morgengryen, klokken 10:00

Alternativ 2: Kvelden, klokken 19-20:00

Vi stemmer alternativ 2: på kvelden.

Og det var nettopp hva tallene fortalte oss også. Tusenvis av prosent i forskjell i antall bestillinger.

Og det som overrasket oss: Meta plasserte MEST BUDSJETT PÅ MORGENEN. Budgivningen gikk opp, algoritmen bare klarte ikke å fatte hvorfor ingen kjøpte? Penger sløst.

Hva kan man gjøre med dette? Aktiver totalbudsjett og deretter tidsplanlegging av annonser.

Resultatet kan bli mange salg ekstra per dag for 0kr ekstra.

Når tror du denne pizzasultne befolkningen er sulten etter pizza?

Alternativ 1: Morgengryen, klokken 10:00

Alternativ 2: Kvelden, klokken 19-20:00

Vi stemmer alternativ 2: på kvelden.

Og det var nettopp hva tallene fortalte oss også. Tusenvis av prosent i forskjell i antall bestillinger.

Og det som overrasket oss: Meta plasserte MEST BUDSJETT PÅ MORGENEN. Budgivningen gikk opp, algoritmen bare klarte ikke å fatte hvorfor ingen kjøpte? Penger sløst.

Hva kan man gjøre med dette? Aktiver totalbudsjett og deretter tidsplanlegging av annonser.

Resultatet kan bli mange salg ekstra per dag for 0kr ekstra.

hør det fra kunden

De viste god forretningsteft og et øye for detaljer, og vi var godt fornøyd med resultatet. Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

De viste god forretningsteft og et øye for detaljer, og vi var godt fornøyd med resultatet. Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

– Simen Sundt, CMO

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.