KUNDECASE
KUNDECASE
Earthing Harmony: 50% vekst i omsetning år over år i et nisje marked
Earthing Harmony: 50% vekst i omsetning år over år i et nisje marked
22% høyere spend, 22% høyere ROAS = 50% økning i omsetning fra Google Ads
22% høyere spend, 22% høyere ROAS = 50% økning i omsetning fra Google Ads






50% vekst år over år
50% vekst
år over år
22% økning i ROAS
22% økning i ROAS
Performance marketing på Google Ads
Performance marketing på Google Ads


50% vekst
år over år
22% økning i ROAS
Performance
marketing på
Google Ads
UTFORDRINGEN
Gründeren styrte Google Ads selv
Earthing Harmony er en nettbutikk som selger grounding-produkter i USA på nett.
Gründeren, Sander, var personlig ansvarlig for å styre Google annonsering, frem til vi kom på banen. Dette tok mye mental energi og tid, men kontoen stagnerte.
Google Ads benyttet seg også av standard sporing koblet til Shopify, noe som viste seg å betydelig overattribuere antall salg fra annonseringen.
Earthing Harmony er en nettbutikk som selger grounding-produkter i USA på nett.
Gründeren, Sander, var personlig ansvarlig for å styre Google annonsering, frem til vi kom på banen. Dette tok mye mental energi og tid, men kontoen stagnerte.
Google Ads benyttet seg også av standard sporing koblet til Shopify, noe som viste seg å betydelig overattribuere antall salg fra annonseringen.
MÅLET
MÅLET
MÅLET
Uendelig skalering over 3.5 ROAS
Uendelig skalering over 3.5 ROAS
Oppgaven vi fikk var simpel: ta kontoen så langt dere klarer, så lenge ROAS ikke dypper under 3.5.
Oppgaven vi fikk var simpel: ta kontoen så langt dere klarer, så lenge ROAS ikke dypper under 3.5.






løsningen
Slik løste vi casen
Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.
Steg #1
Steg #1
Korrekt sporing
Korrekt sporing
Det første vi gjorde i kontoen var å installere TripleWhale, et attribusjonsverktøy, som viste oss at reell ROAS fra Google Ads var nærmere 2.3, ikke 3.2 slik Google rapporterte.
Dette gjorde jobben vår med å skalere over 3.5 ROAS vanskeligere, men vi er alltid klar for en utfordring.
Det første vi gjorde i kontoen var å installere TripleWhale, et attribusjonsverktøy, som viste oss at reell ROAS fra Google Ads var nærmere 2.3, ikke 3.2 slik Google rapporterte.
Dette gjorde jobben vår med å skalere over 3.5 ROAS vanskeligere, men vi er alltid klar for en utfordring.
Steg #2
Horisontal skalering
Kontoen hadde et tilsynelatende tilfeldig utvalg av produktkategorier og kampanjetyper som ble brukt for hver produktkategori.
Vi standardiserte oppsettet og lanserte flere produkter, alle på maksimalt antall tilgjengelige plasseringer på Google.
Dette åpnet et helt nytt marked takket være nye produkter og nye målgrupper - altså horisontal skalering.
Steg #2
Horisontal skalering
Kontoen hadde et tilsynelatende tilfeldig utvalg av produktkategorier og kampanjetyper som ble brukt for hver produktkategori.
Vi standardiserte oppsettet og lanserte flere produkter, alle på maksimalt antall tilgjengelige plasseringer på Google.
Dette åpnet et helt nytt marked takket være nye produkter og nye målgrupper - altså horisontal skalering.
Steg #3
Teknisk optimalisering
Vi utførte et komplett rework av det tekniske oppsettet til kontoen. Nye target-ROAS mål, ny budgivning, nye scripts for bedre innsikt og en ny feed-manager for enklere optimalisering av produkt-feed‘en.
Steg #3
Teknisk optimalisering
Vi utførte et komplett rework av det tekniske oppsettet til kontoen. Nye target-ROAS mål, ny budgivning, nye scripts for bedre innsikt og en ny feed-manager for enklere optimalisering av produkt-feed‘en.
Steg #3
Teknisk optimalisering
Vi utførte et komplett rework av det tekniske oppsettet til kontoen. Nye target-ROAS mål, ny budgivning, nye scripts for bedre innsikt og en ny feed-manager for enklere optimalisering av produkt-feed‘en.






RESULTATET
22% høyere spend & 22% høyere ROAS = 50% økning i omsetning fra Google Ads.
Rekordhøy omsetning
Alt dette har ført til at vi ikke bare har truffet ROAS-målet på 3.5 basert på ekte attribusjon, men også skalert budsjettet samtidig, noe som har bidratt til en 181% økning i omsetning i butikken år over år.

Alex Andreessen
Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.
Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen
Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.
Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen
Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.
Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.
hør det fra kunden
"Results look solid 🚀"
– Sander, Gründer av Earthing Harmony
Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?
Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.
©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.
©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.
©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.