KUNDECASE

Se hvordan Glitra får 70% flere kunder

Glitra har 40 vaskehaller og en sterk ambisjon om å vokse. Annonseringen ble tidligere styrt av A.I. verktøy, markedssjef og byråer: Uten at noe skikkelig funket. Vi rearbeidet all markedsføringen fra scratch og nå får de 70% flere kunder.

168kr til 88kr
Kostnad per
abonnement
168kr til 88kr
Kostnad per
abonnement
70% flere
kunder okt.
2024 vs 2023
70% flere
kunder okt.
2024 vs 2023
+30% årlig vekst
+30% årlig vekst
168kr til 88kr
Kostnad per
abonnement
70% flere
kunder okt.
2024 vs 2023
+30% årlig vekst

UTFORDRINGEN

Følte ikke kontroll over annonseringen

Følte ikke kontroll over annonseringen

Selskapets vekst var fin, men tok kontakt med oss når de ønsket mer kontroll og forutsigbarhet i resultatene sine. Det er en uggen følelse når man føler seg ute av kontroll. Vi ga Glitra kontrollen tilbake og nå skalerer selskapet i full fart.

Selskapets vekst var fin, men tok kontakt med oss når de ønsket mer kontroll og forutsigbarhet i resultatene sine. Det er en uggen følelse når man føler seg ute av kontroll. Vi ga Glitra kontrollen tilbake og nå skalerer selskapet i full fart.

målet

Årlig vekst fra 2023

Glitra ønsket å vokse år over år. Dette ville tillate dem å doble antall vaskehaller på sikt, som er hva vi jobber mot. All jobben som gjøres er for å skape så mange abonnementer som mulig, slik at Glitra kan nå målene sine.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Glem alt som ble gjort tidligere

Vi fikk klar beskjed om at alt som var gjort tidligere, var absolutt ingen grunnlag for inspirasjon. Det meste var gjort uten spesiell research eller baktanke. Derfor overså vi det, og startet vårt helt egne løp.

Steg #2

Testet vinkler og konsepter

Vi begynte derfor med å analysere markedet og finne vinnende vinkler og konsepter for å nå fram til målgruppen og få dem til å kjøpe.

Et eksempel er hvordan majoriteten av markedet ikke er klar over at det finnes abonnement for bilvask.

Derfor kjørte vi et "Us vs. Them" konsept annonse som sammenlignet Glitra med vanlig bilask. Det funkerte knallbra.

Steg #2

Testet vinkler og konsepter

Vi begynte derfor med å analysere markedet og finne vinnende vinkler og konsepter for å nå fram til målgruppen og få dem til å kjøpe.

Et eksempel er hvordan majoriteten av markedet ikke er klar over at det finnes abonnement for bilvask.

Derfor kjørte vi et "Us vs. Them" konsept annonse som sammenlignet Glitra med vanlig bilask. Det funkerte knallbra.

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Dette er en simpel formel. Når du har det som funker, skalerer du det. Vi har et eget road map for skalering. Det innebærer økning av budsjett innad testingkampanjene, sammen med lansering av iterasjoner av hva som funker + nye tester som tester helt unike konsepter og vinkler.

Forståelsen av forskjellen mellom konsepter og vinkler er sinnsykt viktig for å skalere. Når du har en vinkel som funker, skaler den gjennom ulike konsepter og formater, og vise versa.

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Dette er en simpel formel. Når du har det som funker, skalerer du det. Vi har et eget road map for skalering. Det innebærer økning av budsjett innad testingkampanjene, sammen med lansering av iterasjoner av hva som funker + nye tester som tester helt unike konsepter og vinkler.

Forståelsen av forskjellen mellom konsepter og vinkler er sinnsykt viktig for å skalere. Når du har en vinkel som funker, skaler den gjennom ulike konsepter og formater, og vise versa.

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Dette er en simpel formel. Når du har det som funker, skalerer du det. Vi har et eget road map for skalering. Det innebærer økning av budsjett innad testingkampanjene, sammen med lansering av iterasjoner av hva som funker + nye tester som tester helt unike konsepter og vinkler.

Forståelsen av forskjellen mellom konsepter og vinkler er sinnsykt viktig for å skalere. Når du har en vinkel som funker, skaler den gjennom ulike konsepter og formater, og vise versa.

RESULTATET

70% flere kunder vs 2023

Rekordhøy omsetning

Rekordhøy omsetning

Ser vi på oktober 2024 (skrivende stund) har Glitra 70% flere kunder enn fjoråret. Dette kommer fra en skalering av vinnerannonser, hvor de tidligere ikke hadde noe håndfast som funket på annonsefronten. Det var høy usikkerhet og resultatene var volatile. Med oss får de trygghet og skalering.

Ser vi på oktober 2024 (skrivende stund) har Glitra 70% flere kunder enn fjoråret. Dette kommer fra en skalering av vinnerannonser, hvor de tidligere ikke hadde noe håndfast som funket på annonsefronten. Det var høy usikkerhet og resultatene var volatile. Med oss får de trygghet og skalering.

Ser vi på oktober 2024 (skrivende stund) har Glitra 70% flere kunder enn fjoråret. Dette kommer fra en skalering av vinnerannonser, hvor de tidligere ikke hadde noe håndfast som funket på annonsefronten. Det var høy usikkerhet og resultatene var volatile. Med oss får de trygghet og skalering.

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.