KUNDECASE

223% høyere omsetning for Propr.no

223% høyere omsetning for Propr.no

Propr.no konkurrerer med Finn.no og er en boligsalgstjeneste. Vi tok over fra et stort byrå og forbedret omsetningen til hele selskapet.

Propr.no konkurrerer med Finn.no og er en boligsalgstjeneste. Vi tok over fra et stort byrå og forbedret omsetningen til hele selskapet.

-25%
Kostnad per
kjøp
-25%
Kostnad per
kjøp
Meta +
Snapchat
Meta +
Snapchat
-1,500kr
lavere
CPA
-1,500kr
lavere
CPA
-25%
Kostnad per
kjøp
Meta +
Snapchat
-1,500kr
lavere
CPA

UTFORDRINGEN

Trengte et ungt og nytenkende byrå

Ingen testing. Ingen innovasjon. Lite skjedde på annonsefronten. Propr drives av et lite, hurtig team som beveger seg fort. De trengte en partner som er på ballen og proaktiv – og driver resultatene framover!

målet

Få fart i resultater

Få fart i resultater

De ønsket noen som var aktive og gjorde nye, kule ting. Testing, skalering, forslag og innovasjon var noe av hva de ønsket å se fra oss. Alt dette skulle så klart føre til flere kunder, og det er hva vi optimaliserer for.

De ønsket noen som var aktive og gjorde nye, kule ting. Testing, skalering, forslag og innovasjon var noe av hva de ønsket å se fra oss. Alt dette skulle så klart føre til flere kunder, og det er hva vi optimaliserer for.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Grundig markedsanalyse

Hvorfor velger kunder Propr.no for å selge boligen sin?

Når vi finner ut av dette fra…

  • Forumer

  • Kommentarer

  • Anmeldelser

  • Research

Har vi grunnlaget til å lage annonser som virkelig treffer. Alt annet vil være gjetting, men for oss er det viktig å forankre alt i data og research.

Steg #2

Nytt kampanje-oppsett og tester

Curvemetoden funker best med et sunt annonsebudsjett. Derfor jobber vi ikke med bedrifter med små annonsebudsjett.

Vi overførte alle annonsene fra tidligere byrå over til et bedre oppsett. Dette ga umiddelbare løft i resultater.

Deretter lanserte vi nye tester hvor vi itererte videre på hva som hadde funket fra før.

Etter 3 måneder med samarbeid har vi:

  1. Senket lead prisen i prospecting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på ~400kr til ~200kr (-51.88%)

  2. Senket lead prisen i retargeting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på ~650kr til ~475kr (-25.40%)

  3. Senket snitt pris-per-kjøp på hele kontoen fra ~4500kr til ~3000kr kontra samme periode i fjor (-26.42%)

Steg #2

Nytt kampanje-oppsett og tester

Vi overførte alle annonsene fra tidligere byrå over til et bedre oppsett. Dette ga umiddelbare løft i resultater.

Deretter lanserte vi nye tester hvor vi itererte videre på hva som hadde funket fra før.

Etter 3 måneder med samarbeid har vi:

  1. Senket lead prisen i prospecting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på ~400kr til ~200kr (-51.88%)

  2. Senket lead prisen i retargeting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på ~650kr til ~475kr (-25.40%)

  3. Senket snitt pris-per-kjøp på hele kontoen fra ~4500kr til ~3000kr kontra samme periode i fjor (-26.42%)

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Når noe funker er det en egen kunst å klare å skalere det profitabelt.

Å skalere annonser betyr at du skal få en høyere omsetning tilbake på bakenden, samtidig som det er profitabelt.

Vi skalerte gjennom økte budsjetter og mer annonseinnhold, en miks av iterasjon og net-new annonser.

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Så lenge vi holder oss på en bestemt avkastning, får vi skalere budsjettet så langt vi klarer.

Det er hva vi gjør nå, og det går susende bra. Samarbeid med høy tillit er det beste vi vet.

Steg #3

Skalering av budsjett og salg

Så lenge vi holder oss på en bestemt avkastning, får vi skalere budsjettet så langt vi klarer.

Det er hva vi gjør nå, og det går susende bra. Samarbeid med høy tillit er det beste vi vet.

RESULTATET

223% høyere omsetning nå vs når vi tok over.

Rekordhøy omsetning

Rekordhøy omsetning

223% høyere omsetning i oktober 2024 (skrivende stund) vs desember 2024 hvor vi tok over. Propr er kjempefornøyd med samarbeidet, og har funnet seg en langsiktig samarbeidspartner.

223% høyere omsetning i oktober 2024 (skrivende stund) vs desember 2024 hvor vi tok over. Propr er kjempefornøyd med samarbeidet, og har funnet seg en langsiktig samarbeidspartner.

223% høyere omsetning i oktober 2024 (skrivende stund) vs desember 2024 hvor vi tok over. Propr er kjempefornøyd med samarbeidet, og har funnet seg en langsiktig samarbeidspartner.

hør det fra kunden

Vi i Propr.no har hatt gleden av å samarbeide med Curve det siste halvåret, og vi kunne ikke vært mer fornøyde.

Samarbeidet har vært svært godt, og kvaliteten på alt de leverer er på et helt annet nivå enn det vi har opplevd fra tilsvarende selskaper tidligere.

På toppen av høy faglig kompetanse leverer de god rapportering og oppfølging.

Jeg anbefaler Curve på det sterkeste til alle som ser etter pålitelige og dyktige samarbeidspartnere innen markedsføring.

Vi i Propr.no har hatt gleden av å samarbeide med Curve det siste halvåret, og vi kunne ikke vært mer fornøyde.

Samarbeidet har vært svært godt, og kvaliteten på alt de leverer er på et helt annet nivå enn det vi har opplevd fra tilsvarende selskaper tidligere.

På toppen av høy faglig kompetanse leverer de god rapportering og oppfølging.

Jeg anbefaler Curve på det sterkeste til alle som ser etter pålitelige og dyktige samarbeidspartnere innen markedsføring.

– Kjetil Eriksson, CEO

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.