KUNDECASE

KUNDECASE

Tresifret prosentvekst for QPaws, "Strava for dogs"

Tresifret prosentvekst for QPaws, "Strava for dogs"

Vi jobber med QPaws (fra Aker Biomarine) – en app for hundeeiere – også kjent som “Strava for hunder”

👉🏼 Siden vi lanserte annonsene 30. juni, har brukerbasen deres vokst 20x (2 000%!!)

I denne guiden får du hemmelighetene bak…

✅ En ny annonse­strategi designet for å fungere i harmoni med den nye algoritmen

✅ Storskala testing av vinkler og aggressiv skalering av vinnende annonser

✅ Kreativ strategi basert på grundig onboarding

✅ Analyse av marked, produkt, behov og konkurranse

✅ Lansering av 10 bildeannonser på engelsk i 10+ markeder

✅ Testing av et nytt annonseformat vi nå bruker på 20+ andre annonsekontoer

Vi jobber med QPaws (fra Aker Biomarine) – en app for hundeeiere – også kjent som “Strava for hunder”

👉🏼 Siden vi lanserte annonsene 30. juni, har brukerbasen deres vokst 20x (2 000%!!)

I denne guiden får du hemmelighetene bak…

✅ En ny annonse­strategi designet for å fungere i harmoni med den nye algoritmen

✅ Storskala testing av vinkler og aggressiv skalering av vinnende annonser

✅ Kreativ strategi basert på grundig onboarding

✅ Analyse av marked, produkt, behov og konkurranse

✅ Lansering av 10 bildeannonser på engelsk i 10+ markeder

✅ Testing av et nytt annonseformat vi nå bruker på 20+ andre annonsekontoer

61% vekst år over år
61% vekst år over år
59% økning i ROAS
59% økning i ROAS
UGC, kreativ strategi og performance marketing
UGC, kreativ strategi og performance marketing

UTFORDRINGEN

Hvordan

Flott produkt. Gjennomsnittlig tilbud & innhold.

Slik kan du kopiere suksessen

Birdieboss er en golfbutikk som selger på nett i USA. De har alltid hatt et utvalg med gode produkter av høy kvalitet og mange returnerende kunder. Utfordringen til butikken var profitabel skalering av annonsene til en større målgruppe, forårsaket av tre grunner:

  1. En teknisk underpresterende annonsekonto.

  2. Ingen konsistent innholdsproduksjon til annonsering.

  3. Ikke-optimaliserte tilbud & prising av produktene.

Før Curve hadde Birdieboss prøvd flere byråer, og ingen klarte å knekke koden.

✅ VIKTIG – LES DETTE FØRST: Den nye annonse­strategien designet for å fungere i harmoni med den nye algoritmen

Først og fremst må du forstå forretningsmodellen til disse sosiale medieplattformene, spesielt Meta.

Vi som annonsører er kunden, men produktet (det viktigste) er brukeren.

Hvis du skaper en dårlig brukeropplevelse, forlater brukeren plattformen. Da blir det færre brukere på plattformen, og færre bedrifter som ønsker å annonsere der. Det er dårlig business for Meta – og det er ikke det de vil.

MÅLET

algoritme

MÅLET

Høyere omsetning, bedre marginer

Innholdet gjør alt målrettingsarbeidet.

Nicholas, gründeren av Birdieboss, ga oss én simpel oppgave: høyere omsetning i butikken med bedre marginer.

Hvis en annonse sier “hvordan travle mødre kan holde styr på alle turene til hunden” blir den vist til travle mødre som bryr seg om hunden sin.

Vi kjører til og med noen annonser for byrået som er helt BREDE – ingen målretting i det hele tatt.

De handler om annonsering for selskaper som bruker +200 000 NOK/mnd på annonser.

Det som overrasket meg: Annonsen konverterer veldig bra på kvalifiserte bedrifter!

løsningen

Slik løste vi casen

Hvis du ikke har et bredt utvalg annonser, faller lønnsomheten din.
Her er hvorfor:

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Rett og slett fordi du ikke har innhold som er relevant for hele målgruppen din.

Steg #1

Steg #1

Teknisk oppsett

Fundamentet

Umiddelbart utførte vi en komplett rework av det tekniske oppsettet i Meta- og Google Ads-kontoene til Birdieboss.

På Meta introduserte vi CostCaps og bygde ut en komplett salgstrakt med fokus på generering av interesse (top-of-funnel), samt konvertering gjennom remarketing (bottom-of-funnel).

Over 50% av tidligere annonser ble skrudd av, da disse ikke presterte, og kontoen ble konsolidert til kun 4 kampanjer.

På Google skiftet mye av fokuset til Performance Max & segmentering av vinnende produktkategorier.

Og som du vet, er Meta nå en maskin for å levere det mest relevante innholdet mulig.

Steg #2

Implementering av vår content-maskin.

Vi har utviklet en in-house content maskin som ble koblet på Birdieboss-casen med 1 klikk.

Denne maskinen, som består av en kreativ strateg, videoredigerer og grafisk designer, pumper ut 10+ nye annonser hver uke basert på en utrolig dyptgående forståelse av tallene bak tidligere vinnende annonser.

Steg #2

Problemet med manglende annonsevolum…

En lat, lite kreativ annonsør vil ikke ha nok innhold til å treffe alle.

Steg #3

Utvikling av en helt ny prismotor.

Sammen med kunden utviklet vi en helt ny prismotor som definerer når og hvordan vi endrer prisingen til produktene og tilbudene som er aktive på siden.

Ingen mer gjetting - kun harde, datadrevne beslutninger.

Steg #3

Resultatet?

Og da havner du bakpå.

Steg #3

Utvikling av en helt ny prismotor.

Sammen med kunden utviklet vi en helt ny prismotor som definerer når og hvordan vi endrer prisingen til produktene og tilbudene som er aktive på siden.

Ingen mer gjetting - kun harde, datadrevne beslutninger.

RESULTATET

59% økning i ROAS + 23% økning i spend = 61% økning i omsetning i butikken.

👉🏼 Siden vi lanserte annonsene 30. juni, har brukerbasen deres vokst 20x (2 000%)

Alt dette har ført til en økning i spend og samtidig en dramatisk økning i profitabilitet. Butikken bruker ikke kun flere kroner på annonser, men hver kroner gir en høyere avkastning. Dette er kraften av en solid strategi for innholdsproduksjon og teknisk know-how i annonsekontoene

Alt dette har ført til en økning i spend og samtidig en dramatisk økning i resultat. Dette er kraften av en solid strategi for innholdsproduksjon og teknisk know-how i annonsekontoene

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

hør det fra kunden

"Amazing work so far guys. Really impressed."

– Nicholas, Gründer av Birdieboss

Vi har blitt omtalt i:
Curve har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.