KUNDECASE

KUNDECASE

Konverterende UGC for Sillysanta

Konverterende UGC for Sillysanta

Se hvordan konverterende UGC prosessen var for en av Norges fremste og tøffeste nettbutikker.

Se hvordan konverterende UGC prosessen var for en av Norges fremste og tøffeste nettbutikker.

UGC pakke for påskeannonser
UGC pakke for påskeannonser
20 dager fra idé til 8 ferdig-leverte annonser
20 dager fra idé til 8 ferdig-leverte annonser
Creative strategy, hook-testing og analyse
Creative strategy, hook-testing og analyse

1,500kr -> 11,000kr
daglig ad spend

500kr -> 300kr
CPA

Kreativ strategi og
annonsering

UTFORDRINGEN

Trenger creatives.

Trenger creatives.

Det finnes mange annonser der ute. Mange ser litt for selgende ut. Virker litt unaturlig. Det konverterer ikke godt. Sillysanta har vært gjennom alt. Nå har de funnet en partner å stole på til creatives.

Det finnes mange annonser der ute. Mange ser litt for selgende ut. Virker litt unaturlig. Det konverterer ikke godt. Sillysanta har vært gjennom alt. Nå har de funnet en partner å stole på til creatives.

Casen

Casen

Casen

Påskekampanje

Vi fikk umiddelbart høy tillit fra kunden og en klar, enkel beskjed. Gjør research, finn ut hva som funker og lag annonser etter det. Frihet i briefing og redigering er gull.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Kreativ strategi

Dyp analyse er nødvendig for å kunne lage konverterende briefs.

Vi har egne metoder for å finne fram til hva forbrukere egentlig bryr seg om, og får dem til å kjøpe:

  • Gigabrain: AI verktøy for analyse av reddit-diskusjoner i markedet

  • Reviews: Vi analyserer reviews og finner ut hvilke ord kunder bruker, og hva de vektlegger

  • Claude.ai: Brukes til idemyldring og brief-utvikling

Steg #2

UGC-creators

Du må finne UGC-creators som funker for merkevaren og målgruppen.

Vi har en portefølje med hundrevis av kreatører. Derfor samlet vi 4 skapere, hvor det var fokus på:

  1. Familie med babyer

  2. Familie med skolebarn

  3. Kjærestepar

Som et resultat har vi en samling av ulike kreatører og masse content å jobbe ut i fra.

Steg #2

UGC-creators

Du må finne UGC-creators som funker for merkevaren og målgruppen.

Vi har en portefølje med hundrevis av kreatører. Derfor samlet vi 4 skapere, hvor det var fokus på:

  1. Familie med babyer

  2. Familie med skolebarn

  3. Kjærestepar

Som et resultat har vi en samling av ulike kreatører og masse content å jobbe ut i fra.

Steg #3

Redigering

Når vi får råmateriale fra UGC-kreatørene går vi videre til å redigere annonsene inhouse i byrået.

Vi har en dedikert videoredigerer som klarte å redigere videoene av høy kvalitet i rekordfart.

Det er en fin balanse mellom for mye redigering og helt "raw" videoer. Vi har funnet en miks som ikke vekker "reklame-barrieren" men også holder oppmerksomheten.

Steg #3

Redigering

Når vi får råmateriale fra UGC-kreatørene går vi videre til å redigere annonsene inhouse i byrået.

Vi har en dedikert videoredigerer som klarte å redigere videoene av høy kvalitet i rekordfart.

Det er en fin balanse mellom for mye redigering og helt "raw" videoer. Vi har funnet en miks som ikke vekker "reklame-barrieren" men også holder oppmerksomheten.

Steg #3

Redigering

Når vi får råmateriale fra UGC-kreatørene går vi videre til å redigere annonsene inhouse i byrået.

Vi har en dedikert videoredigerer som klarte å redigere videoene av høy kvalitet i rekordfart.

Det er en fin balanse mellom for mye redigering og helt "raw" videoer. Vi har funnet en miks som ikke vekker "reklame-barrieren" men også holder oppmerksomheten.

Et ord fra Curve gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Sillysanta og utallige andre bedrifter skalere.

Et ord fra Curve gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Sillysanta og utallige andre bedrifter skalere.

Et ord fra Curve gründeren
Sivert Ridderseth

Hos Curve.no bygger vi ikke bare annonser – vi bygger systemer rundt vinkler og konsepter som skalerer. Det som virkelig flytter tallene i dag, er ikke små justeringer i annonsekontoen, men å teste de riktige grunnene til at folk kjøper (vinkler) – og kommunisere dem gjennom et stort volum av ulike konsepter.

Det er slik vi hjalp Sillysanta og utallige andre bedrifter skalere.

hør det fra kunden

"Så på et par av dem nå, og det så veldig bra ut! 🤩"

– Kristoffer Wright, medgründer Sillysanta

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.