KUNDECASE

KUNDECASE

Skalerer Homely gjennom kreativ strategi og Snapchat

Skalerer Homely gjennom kreativ strategi og Snapchat

Boligalarm. Så trygt og enkelt som det burde være.

Homely er en utfordrer i boligalarm. De kjemper mot store aktører som holder mesteparten av markedet.

Boligalarm. Så trygt og enkelt som det burde være.

Homely er en utfordrer i boligalarm. De kjemper mot store aktører som holder mesteparten av markedet.

UTFORDRINGEN

Har vinnende vinkler, men må skalere med flere annonser

Homely har en veldig sterk og igjenkjennelig - det gjør det vanskelig å opprettholde et sterkt volum med annonser uten å bruke unødvendig lang tid på godkjenning, revisjoner osv.

I starten av samarbeidet hadde vi 2 møter i uken - møte nr. 1 for å gå gjennom nye ukentlige annonser og møte nr. 2 for å implementere på feedback gitt. En sterk feedbackloop hvor begge parter snakker sammen, er nødvendig for å unngå at feedback kun er ensidig, fikses på, og lanseres. Vi som byrå må forstå HVORFOR noe er galt, slik at vi lærer for hver gang.

Homely har en veldig sterk og igjenkjennelig - det gjør det vanskelig å opprettholde et sterkt volum med annonser uten å bruke unødvendig lang tid på godkjenning, revisjoner osv.

I starten av samarbeidet hadde vi 2 møter i uken - møte nr. 1 for å gå gjennom nye ukentlige annonser og møte nr. 2 for å implementere på feedback gitt. En sterk feedbackloop hvor begge parter snakker sammen, er nødvendig for å unngå at feedback kun er ensidig, fikses på, og lanseres. Vi som byrå må forstå HVORFOR noe er galt, slik at vi lærer for hver gang.

MÅLET

MÅLET

MÅLET

Senk cost per lead

Senk cost per lead

Vi fikk en enkel beskjed - senk cost per lead. Homely har selgere som ringer leads fra markedsføringen deres. Det blir fort tydelig dersom selgerne er misfornøyd og mangler leads. Heldigvis sørget vi for at det ikke ble tilfellet.

Vi fikk en enkel beskjed - senk cost per lead. Homely har selgere som ringer leads fra markedsføringen deres. Det blir fort tydelig dersom selgerne er misfornøyd og mangler leads. Heldigvis sørget vi for at det ikke ble tilfellet.

løsningen

Slik løste vi casen

Disse 3 stegene fulgte vi for å løse denne casen.

Steg #1

Steg #1

Teknisk oppsett

Teknisk oppsett

Umiddelbart utførte vi en komplett rework av det tekniske oppsettet i Facebook og Instagram ads kontoene.

Umiddelbart utførte vi en komplett rework av det tekniske oppsettet i Facebook og Instagram ads kontoene.

Steg #2

Implementering av vår content-maskin.

Denne maskinen, som består av en kreativ strateg, videoredigerer og grafisk designer, pumper ut 3 nye annonser hver uke basert på en utrolig dyptgående forståelse av tallene bak tidligere vinnende annonser.

Steg #2

Implementering av vår content-maskin.

Denne maskinen, som består av en kreativ strateg, videoredigerer og grafisk designer, pumper ut 3 nye annonser hver uke basert på en utrolig dyptgående forståelse av tallene bak tidligere vinnende annonser.

Steg #3

UGC og Snapchat

UGC skalerte hardt. Vi overførte vinnende vinkler fra bildeannonser til kreative UGC-annonser sammen med flinke kreatører som vi jobber med. Disse videoene ble skalert til Meta, men ikke minst Snapchat også, som ikke var brukt tidligere,

Steg #3

UGC og Snapchat

UGC skalerte hardt. Vi overførte vinnende vinkler fra bildeannonser til kreative UGC-annonser sammen med flinke kreatører som vi jobber med. Disse videoene ble skalert til Meta, men ikke minst Snapchat også, som ikke var brukt tidligere,

Steg #3

UGC og Snapchat

UGC skalerte hardt. Vi overførte vinnende vinkler fra bildeannonser til kreative UGC-annonser sammen med flinke kreatører som vi jobber med. Disse videoene ble skalert til Meta, men ikke minst Snapchat også, som ikke var brukt tidligere,

RESULTATET

~50% lavere CPL + opprettholdt budsjett på samme nivå = sant

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Alex Andreessen

Medgründer av Curve

Både jeg og Sivert er vokst opp med sosiale medier og har vært besatt av markedsføring fra en ung alder. Jeg fikk min første laptop og startet min første "bedrift" når jeg var 12 år gammel.

Nå, 8 år senere, har vi en klar forståelse av hva som skal til for å lykkes med annonsering på sosiale medier og har utviklet skuddsikre systemer for å kunne implementere de vinnende strategiene våre hver eneste gang. Uansett produkt. Uansett marked.

Vi har blitt omtalt i:

Skal vi ta en prat om vekst og markedsføring?

Book et kartleggingsmøte slik at vi kan bli litt bedre kjent og kartlegge din spesifikke situasjon.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2025 Curve.no – Alle rettigheter reservert.