Gå tilbake
Fra 8 til 14 i ROAS på 3 måneder for nettbutikken Caspara
Les om hvordan vi bistod CASPARA med Snapchat, Instagram, Facebook, Tiktok og Google.
Tiktok, Meta, og Snapchat
14. august 2024
Sivert Ridderseth
Annonsering
Denne casen er for deg dersom:
Du driver markedsføringen i et selskap som bruker over 100 000kr månedlig
Du har et mål om å tjene mer fra annonseringen du kjører
Resultatene har sakte dalet nedover
Resultatet
Vi startet et samarbeid i mai 2024, hvor omsetningen var rekordlav etter at annonsen var blitt nedprioritert. Resten er historie, som vi kan se i oversikten for ROAS til nettbutikken:
ROAS, mai: 8,19
ROAS, juni: 12,3
ROAS, juli: 9,5 (med skalert annonsespend)
ROAS, august: 14,03
Utfordringer
CASPARA kom til oss og ønsket å få mer ut av annonseringen sin. De trengte noen som kunne håndtere den tekniske annonsejobben mens de fokuserte på å bygge merkevaren sin gjennom events, pop-ups, nye lanseringer, community og innholdsproduksjon. Etter en grundig onboarding som innebar markedsanalyse, konkurrentanalyse, produktanalyse og utvikling av personaer, gikk vi i gang med annonseringer den siste uken av august.
Hvordan vi gikk fram
Fase 1: Bevise våre annonser opp mot eksisterende, forbedre struktur og skalering
Ved å starte annonseringen med dette, får vi avklart hvilken grafikk og tekstkombinasjon som fungerer best sammen. Dette er optimalt ettersom grafikken og teksten er mest avgjørende for om målgruppen din stopper å scrolle, og leser annonsen din.
Målet er å finne den beste varianten. Det avgjøres ved å se på KPI´er som CPL (kostnad per lead, henvendelse), CTR (Hvor stor prosent av alle som ser annonsen, trykker på den?), CPM (Hvor mye koster det å vise annonsen til 1000 mennesker?), CPC (Hvor mye koster hvert trykk på annonsen?).
Annonser forankret i markedsanalyse
Klesbransjen er preget av stor konkurranse, og forbrukere er ofte skeptiske til å handle fra bedrifter de ikke har hørt om. Det ble derfor viktig at CASPARA brukte mye TOF innhold – annonser som snakket til den delen av målgruppen som er minst klare for et kjøp – og gradvis gjorde seg mer og mer kjent hos denne store målgruppen av kunder.
Fase 2: Gjennomgang av kjørende annonser
Vi definerer et gjeennomsnitt av ytelsen i annonsekontoen i dag, og finner annonser som er over dette gjennomsnittet. Vi prøver å skalere disse annonsene med en gang.
Vi gjorde en nærmere analyse av de beste annonsene for å forstå hva som gjør de gode i ytelse.
Mer profitabel på sommeren med oss, enn på vinteren
ROAS økte fra mai måned, og omsetning steg. Sommeren var CASPARA sin første sommer som en merkevare, og de var usikker på hvordan resultater de kunne forvente seg.
De hadde en produktlansering av nye farger og en shorts-produktlinje, og der gikk salg over all forventning.
Sommeren resulterte i høyere net-profit enn månedene januar, februar, april og mai!
Hettegensere er vanligvis produkter som det selges mest av i januar og februar – men her har markedet bevist seg å fortsatt ville ha produktene på tross av varmere vær når sommeren kom.
Hvordan kan du også bli mer profitabel?
Slå av taperannonser, før samarbeidet gikk 100% av budsjettet til kampanjer som har 5.55, 3.45 og 1.33 ROAS.
Ikke slå av gode annonser fordi du føler at du må bytte det ut: Alle annonsene i de aktive kampanjene som faktisk har gjort det bra, var skrudd av før vi begynte samarbeidet
Mer enn et tradisjonelt byrå
Curve jobber med selskapene vi jobber med. Det høres kanske enkelt ut, men mange byråer gjør ikke det. Vi er en vekstpartner sammen med partnerne våre. Vi får betalt en andel av det vi skaper av resultater, noe som er et godt insentiv for oss å drive din vekst framover.
Lyst på lignende resultater?
Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.