Gå tilbake

CASPARA: Netthandel og hettegensere

Les om hvordan vi bistår CASPARA med Snapchat, Instagram, Facebook, Tiktok og Google.

Tiktok, Meta, og Snapchat

14. august 2024

Sivert Ridderseth

Annonsering

Denne casen er for deg dersom:

  • Du driver markedsføringen i et selskap som bruker over 100 000kr månedlig

  • Du har et mål om å tjene mer fra annonseringen du kjører

  • Resultatene har sakte dalet nedover

Resultatet

Vi startet et samarbeid i mai 2024, hvor omsetningen var rekordlav etter at annonsen var blitt nedprioritert. Resten er historie, som vi kan se i oversikten for ROAS til nettbutikken:

ROAS, mai: 8,19

ROAS, juni: 12,3

ROAS, juli: 9,5 (med skalert annonsespend)

ROAS, august: 14,03

Utfordringer

CASPARA kom til oss og ønsket å få mer ut av annonseringen sin. De trengte noen som kunne håndtere den tekniske annonsejobben mens de fokuserte på å bygge merkevaren sin gjennom events, pop-ups, nye lanseringer, community og innholdsproduksjon. Etter en grundig onboarding som innebar markedsanalyse, konkurrentanalyse, produktanalyse og utvikling av personaer, gikk vi i gang med annonseringer den siste uken av august.

Hvordan vi gikk fram

Fase 1: Bevise våre annonser opp mot eksisterende, forbedre struktur og skalering

Ved å starte annonseringen med dette, får vi avklart hvilken grafikk og tekstkombinasjon som fungerer best sammen. Dette er optimalt ettersom grafikken og teksten er mest avgjørende for om målgruppen din stopper å scrolle, og leser annonsen din.

Målet er å finne den beste varianten. Det avgjøres ved å se på KPI´er som CPL (kostnad per lead, henvendelse), CTR (Hvor stor prosent av alle som ser annonsen, trykker på den?), CPM (Hvor mye koster det å vise annonsen til 1000 mennesker?), CPC (Hvor mye koster hvert trykk på annonsen?).

Annonser forankret i markedsanalyse

Klesbransjen er preget av stor konkurranse, og forbrukere er ofte skeptiske til å handle fra bedrifter de ikke har hørt om. Det ble derfor viktig at CASPARA brukte mye TOF innhold – annonser som snakket til den delen av målgruppen som er minst klare for et kjøp – og gradvis gjorde seg mer og mer kjent hos denne store målgruppen av kunder.

Fase 2: Gjennomgang av kjørende annonser
Vi definerer et gjeennomsnitt av ytelsen i annonsekontoen i dag, og finner annonser som er over dette gjennomsnittet. Vi prøver å skalere disse annonsene med en gang.

Vi gjorde en nærmere analyse av de beste annonsene for å forstå hva som gjør de gode i ytelse.

Mer profitabel på sommeren med oss, enn på vinteren

ROAS økte fra mai måned, og omsetning steg. Sommeren var CASPARA sin første sommer som en merkevare, og de var usikker på hvordan resultater de kunne forvente seg.

De hadde en produktlansering av nye farger og en shorts-produktlinje, og der gikk salg over all forventning.

Sommeren resulterte i høyere net-profit enn månedene januar, februar, april og mai!

Hettegensere er vanligvis produkter som det selges mest av i januar og februar – men her har markedet bevist seg å fortsatt ville ha produktene på tross av varmere vær når sommeren kom.

Hvordan kan du også bli mer profitabel?

  • Slå av taperannonser, før samarbeidet gikk 100% av budsjettet til kampanjer som har 5.55, 3.45 og 1.33 ROAS.

  • Ikke slå av gode annonser fordi du føler at du må bytte det ut: Alle annonsene i de aktive kampanjene som faktisk har gjort det bra, var skrudd av før vi begynte samarbeidet

Mer enn et tradisjonelt byrå

Curve jobber med selskapene vi jobber med. Det høres kanske enkelt ut, men mange byråer gjør ikke det. Vi er en vekstpartner sammen med partnerne våre. Vi får betalt en andel av det vi skaper av resultater, noe som er et godt insentiv for oss å drive din vekst framover.

Lyst på lignende resultater?

Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.

Anmeldelser på

(Sanntid)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Vi i Propr.no har hatt gleden av å samarbeide med Curve det siste halvåret, og vi kunne ikke vært mer fornøyde. Samarbeidet har vært svært godt, og kvaliteten på alt de leverer er på et helt annet nivå enn det vi har opplevd fra tilsvarende selskaper tidligere.

    Kjetil Eriksson

    Daglig leder @ Propr

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Kan anbefale Curve. De skaper nye bestillinger til Beitostølen. Er profesjonelle og dyktige i utarbeidelse av annonser. Flinke til å følge opp og vi får grundig evaluering av resultatene de skaper.

    Atle Hovi

    Daglig leder @ Beitostølen Resort

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Sanntid)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Vi i Propr.no har hatt gleden av å samarbeide med Curve det siste halvåret, og vi kunne ikke vært mer fornøyde. Samarbeidet har vært svært godt, og kvaliteten på alt de leverer er på et helt annet nivå enn det vi har opplevd fra tilsvarende selskaper tidligere.

    Kjetil Eriksson

    Daglig leder @ Propr

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Kan anbefale Curve. De skaper nye bestillinger til Beitostølen. Er profesjonelle og dyktige i utarbeidelse av annonser. Flinke til å følge opp og vi får grundig evaluering av resultatene de skaper.

    Atle Hovi

    Daglig leder @ Beitostølen Resort

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Anmeldelser på

(Sanntid)

  • Vi opplevde god og tydelig kommunikasjon med Curve gjennom hele prosessen, og alle tidsfrister ble holdt til prikke. Jeg kan trygt anbefale denne bedriften.

    Simen Sundt

    CMO @ Dominos

    Vi i Propr.no har hatt gleden av å samarbeide med Curve det siste halvåret, og vi kunne ikke vært mer fornøyde. Samarbeidet har vært svært godt, og kvaliteten på alt de leverer er på et helt annet nivå enn det vi har opplevd fra tilsvarende selskaper tidligere.

    Kjetil Eriksson

    Daglig leder @ Propr

    Jeg valgte Curve fordi de var en gjeng unge gutter […] som viste at de ville gjøre en god jobb, og det føler jeg absolutt de har gjort. Jeg kan absolutt anbefale de til andre bedrifter der ute.

    Hakeem Teland

    Daglig leder @ Padlegleden

    Kan anbefale Curve. De skaper nye bestillinger til Beitostølen. Er profesjonelle og dyktige i utarbeidelse av annonser. Flinke til å følge opp og vi får grundig evaluering av resultatene de skaper.

    Atle Hovi

    Daglig leder @ Beitostølen Resort

    Jeg føler hele gjengen i Curve jobber knallhardt for deg. De har en killer garanti som gjør at de jobber på spreng for å levere det de lover. Resultatene av dette, er at de har opprettet en sykt bra landingsside og Google Ads som konverterer leads.

    Andreas Svendsen

    Daglig leder @ Svendsen Realfag

    Curve hjalp meg med annonsering på sosiale medier, og jeg vil si meg fornøyd med det. Hovedområdene deres var tekstforfatting, posisjonering og strategi for annonsering på plattform.

    Oscar Wiker

    Daglig leder @ Wiker …

    Jeg har samarbeidet med Sivert i Curve i flere måneder. Det jeg virkelig setter pris på i samarbeidet med han er villigheten til å utforske og utfordre muligheter sammen. Han er veldig tilgjengelig, kundeorientert og opptatt av at prosjektene vi kjører sammen skal lykkes. Anbefales alle dager i uken!

    Tim Rudi Veiteberg

    Daglig leder @ Tim Rudi

    Raske med oppfølging, god kommunikasjon og godt levert resultat. Var flinke til å kommunisere hva de planla å gjøre og leverte i henhold til avtalen!

    Bjarne Bendixen

    Kommersiell leder @ Konciv

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.

Markedsføring på sosiale medier. No curve, no pay.

©2024 Curve.no AS – Alle rettigheter reservert.