Gå tilbake
Propr: 51.88% billigere leads med høyere budsjett
Les om hvordan vi bistod Propr med Facebook og Instagram annonser
Meta Ads
21. april 2024
Alex Andreessen
Annonsering
En relativt ukjent tjeneste
Propr er en tjeneste som hjelper deg med å selge boligen din uten en megler og sparer deg i snitt 80,000kr (!) på boligsalget. Jobben vår var å ta over annonseringen på Facebook og Instagram og øke profitabiliteten gjennom våre unike testing- og skaleringsstrategier.
Hvordan vi gikk fram
Fase 1: Kartlegge alle forbedringspotensialer og lage en strategi
Det første steget under nesten alle samarbeid med Curve er at vi kartlegger alle mulige forbedringspotensialer og lager en strategi på hvordan disse skal implementeres over tid. For Propr var de største problemene en veldig grunnleggende kontostruktur med lite tilrettelegging for vekst og en uoptimal budsjettfordeling mellom prospecting og retargeting.
Fase 2: Implementering av tidligere utviklet strategi
Planlegging er moro, men det er i selve optimaliseringen gullet ligger.
Her er det viktig å opprettholde en konkret teststruktur og strategi, selv om man er gira på å se resultater fort. Man bør ikke teste mer enn 1 element om gangen (ellers vet man ikke hvilken justering det er som førte til endringen i resultatene) og man bør gi Meta minst 1 uke per test (avhengig av budsjett) for å definere om en test førte til en forbedring eller ikke.
Gjennom en rekke kontinuerlige optimaliseringer har vi klart å senke lead prisen med, i snitt, 38,64% og har senket totalt pris per kjøp for hele kontoen med 26.42% kontra samme periode i fjor (01.04.2023 -> 21.04.2023 vs 01.04.2024 -> 21.04.2024)
Fase 3: Kontinuerlig optimalisering og testing av nye annonser
Når man først har implementert alle de opprinnelig kartlagte endringene er ikke jobben over.
Vi er inne på annonsekontoen daglig og legger strategier for hvilke endringer vi kommer til å gjøre og hvorfor, dersom det er nødvendig.
Økning i frekvens? Vi lanserer nye annonser.
En annonse presterer kjempebra? Vi lanserer nye varianter av denne for å bruke den for alt den er verdt.
CPA stiger? Vi skalerer tilbake og introduserer nye, tidligere testa, annonser.
Resultatet?
Etter 3 måneder med samarbeid har vi:
Senket lead prisen i prospecting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på 396.49kr til 190.79kr (-51.88%)
Senket lead prisen i retargeting kampanjene fra et historisk gjennomsnitt på 640.63kr til 477.89kr (-25.40%)
Senket snitt pris-per-kjøp på hele kontoen fra 4578.42kr til 3368.36kr kontra samme periode i fjor (-26.42%)
Har du noen spørsmål, eller ønsker å jobbe med oss? Ikke nøl med å sende oss en e-post til hei@curve.no
Lyst på lignende resultater?
Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.