Gå tilbake
Konverterende UGC til Norges 3. raskest voksende selskap
Les om hvordan vi bistod Treningsgiganten med UGC reklamevideoer
Creative production
15. august 2024
Sivert Ridderseth
UGC
Denne casen er for deg dersom:
Du driver markedsføringen i et selskap som bruker over 100 000kr månedlig
Du har et mål om å tjene mer fra annonseringen du kjører
Du vurderer UGC, eller kjører det allerede i dag
Hvordan vi gikk fram
Grundig analyse av marked, konkurranse og produkt
Vi startet med å gjennomføre grundige analyser. Dette er det største og viktigste tiltaket før annonseringen starter.
Du ønsker å finne ut hva som motiverer målgruppen til å kjøpe, hva de interesserer seg av, hva de ikke liker, og hva de allerede vet om produktet, kun for å nevne noen få.
Det absolutt viktigste er at du har relaterbare hooks i videoen din. For Treningsgiganten, hvor vi målrettet travle mødre som vil trene mer, landet vi på følgende hooks:
Versjon 1: *Ingen snakking, men fast-paced klipp hvor skaperen går i fortfilm gjennom hele dagen, tydelig travel*
Versjon 2: "Hvordan jeg som en travel familiemor og kontorkvinne gikk fra 3 000 til 10 000 skritt dagen", så inkluderte vi bilder fra Helse-appen med skritt over 10 000 dagen.
Versjon 3: Om du har 25 minutter på slutten av dagen, prøv dette
Versjon 4: Klokken er ni på kvelden og du har ikke rukket å trene enda. Hva gjør du? *Mens hovedpersonen ser på klokken sin og er fortvilt.*
Versjon 5: Hvis du er travel med mye å gjøre vil jeg vise deg hvordan du kan gjøre treningen enklere
Versjon 6: Denne er til deg som ønsker å prioritere trening uten å ofre verdifull tid i hverdagen
Mer enn et tradisjonelt byrå
Curve jobber med selskapene vi jobber med. Det høres kanske enkelt ut, men mange byråer gjør ikke det. Vi er en vekstpartner sammen med partnerne våre. Vi får betalt en andel av det vi skaper av resultater, noe som er et godt insentiv for oss å drive din vekst framover.
Lyst på lignende resultater?
Book et kartleggingsmøte for å bli litt bedre kjent og kartlegge dine ønsker og behov.